Core on yleisnimike tunneille, jotka keskittyvät keskivartaloon ja tukilhaksiin. Vatsalihakset, syvät lihakset ja selkälihakset voimistuvat ja liikkuvuutesi paranee. Liikesarjoihin kuuluvat mm. lankut, vatsarutistukset, jalkojennostot maaten, punnerrukset, sillat, nostot ja venytykset, jotka keskittyvät vatsaan, kylkiin ja selkään. Core onkin loistava treeni alaselkäkivuista kärsiville.

core2

Coressa pyritään vahvistamalla keskivartalon tukea vähentämään selkärankaan kohdistuvaa painetta. Core-tyypisellä harjoittelulla voit hyvin parantaa alaselkäkivut ja jopa ennaltaehkäiset lisävammoja selän alueella, sillä heikot kannattajalihakset ovat suurin syy alaselän alueen kipuihin.

Core sopii niin aloittelijoille kuin jo pitkään liikuntaa harrastaneille treenaajille. Voit itse säädellä treenin rankkuusastetta, joten se on ihanteellinen harjoitus jokaiseen elämäntilanteeseen.

core

TAVALLINEN TUNTI

Tunti alkaa kehoa lämmittävällä osuudella, josta jatketaan voimaliikkeisiin ja venyttelyihin. Treenin kesto on puolesta tunnista tuntiin, riippuen kuntosalista. Joissain Core-treeneissä käytetään mukana apuvälineitä.

COREN HYÖDYT

  • Kehittää ja voimistaa tukilihaksistoa
  • Parantaa alaselkäkipuja
  • Kehittää tasapainoa
  • Muokkaa ja kiinteyttää kehoa