Ryhmäliikunnan lajien pikaesittelyt ja linkit laajempaan esittelyyn:

exerciseAerobic – Aerobic on kuntovoimistelua selkeärytmisen ja tasajakoisen musiikin tahdissa. Lajin nimi viittaa hapenottoon ja hengitys-, sydän- ja verenkiertoelimistön harjoittamiseen. Aerobiciin on syntynyt monia alamuotoja ja tunnit on eroteltu intensiteetin ja vaikeustason perusteella.

Core – Core on keskivartalon hallintaa, koordinaatiota ja tasapainoa kehittävä liikuntamuoto. Parantaa tärkeiden kannattajalihasten voimaa ja kestävyyttä.

Crossfit – Crossfit on monipuolinen kunto- ja voimaohjelma, jonka treenit ovat vaihtelevia. Crossfit on funktionaalista, toiminnallista harjoittelua, jossa tehdään liikkeitä, jotka ovat ihmiselle luontaisia. Treeneissä yhdistellään painonnostoa, voimisteluliikkeitä sekä aerobisia harjoitteita.

Funktionaalinen harjoittelu – Funtionaalinen- tai toiminnallinen harjoittelu käsittää koko voimallisen ja aerobisen harjoittelun kirjon. Funktionaalinen treeni räätälöidään sinun tarpeittesi mukaiseksi, oli se sitten painonnostoa ja ketteryyttä, yleiskuntoa ja lihasjäntevyyttä tai coretreeniä ja Bosu-pallotreeniä, tai vaikka kaikkea edellämainittua.

Jooga – Jooga on kokonaisvaltainen harjoitusmenetelmä, joka sopii kaikille terveydestään, hyvinvoinnistaan ja henkisestä kasvustaan kiinnostuneille. Jooga lisää kehon kimmoisuutta ja liikkuvuutta, kohentaa terveyttä ja fyysistä kuntoa sekä opettaa rentoutumista ja oikean tavan hengittää.

exercise (1)Kahvakuula – Kahvakuula eli girya on pyöreä, kahvallinen metallipallo, jota voi käyttää monipuoliseen vastusharjoitteluun. Kahvakuulatreeni soveltuu koko kehon liikkeisiin, jotka ovat painonnostosta tuttuja. Kahvakuulaa käytetään mm. Crossfit-treeneissä, koska sitä on helpompi käyttää kuin normaaleja tankopainoja.

Kuntonyrkkeily – Kuntonyrkkeily on monipuolinen kuntoilumuoto, joka kuormittaa harrastajan koko liikuntaelimistöä. Kuntonyrkkeily on sovellus kilpanyrkkeilijöiden harjoitteista ilman vastustajaa.

NTC Get Strong – Nike Training Club Get Strong, eli NTC yhdistelee useiden huippu-urheilijoin kehittämiä harjoituksia omalaatuisella tavalla. Tunnit sisältävät plyometristä harjoittelua ja useita voima- ja keskivartaloharjoituksia.

Pilates – Pilates on kehonhallintamenetelmä, joka on läheistä sukua joogalle. Sen pääasiallinen tehtävä on kehittää optimaalista toiminnallista ryhtiä vahvistamalla vartalon keskialuetta, opettamalla oikeaoppisia liikeratoja ja syventämällä hengitystä.

Piloxing – Piloxing on Pilateksen ja nyrkkeilyn yhdistelmä: pilates + boxing = piloxing. Piloxing on intervalliharjoitus, joka vahvistaa ja parantaa kestävyyttä sekä vahvistaa peruslihaksistoa.

yoga6Spinning – Spinning, eli sisäpyöräily on musiikin tahtiin ohjattua kuntopyöräilyä. Spinning kehittää hapenottokykyä ja kunto nousee. Harjoittelu kohdistuu kehon suuriin lihasryhmiin ja erityisesti se vaikuttaa reisi- ja pakaralihaksiin sekä pohkeiden lihaksiin.

Stretching – Venyttelytunnit lisäävät lihaksiston kimmoisuutta ja nivelten liikkuvuutta. Venyttely auttaa lihaksia palautumaan paremmin. Venyttely estää laajempia lihasvammoja ja se parantaa kehon kimmoisuutta ja joustavuutta.

TRX – TRX on harjoitusmuoto jossa käytetään kehon omaa painoa moniulotteisesti. TRX on ns. ripustusharjoittelua, joka sisältää useita satoja erilaisia liikkeitä, jotka kehittävät liikkuvuutta, kehonhallintaa, tasapainoa ja voimaa.

Zumba – Zumba on fitness-tanssia, joka huoltaa kehoasi kokonaisvaltaisesti; lihaksesi kinteytyvät, kunto kasvaa sekä kehon kimmoisuus ja jäntevyys paranee. Zumba on intervalli- ja kestävyysharjoittelua, joka on aerobicistä tuttua.