Ryhmaliikunta.fi
Ryhmäliikunta ja urheilu


Liikkeet

kesäkuu 27, 2011

Askelkyykky

Lisää artikkeleita tekijältä »
Kirjoittanut: Yllapito
Avainsanat: , , ,

Asento: astu lantionlevyisestä haarasta askel eteen tai taakse. Askelkyykky taakse on hieman helpompi. Ala-asennossa molemmissa jaloissa tulisi olla 90 asteen kulma. Pidä selkä suorana ja pystyssä.

Missä tuntuu: reisi- ja pakaralihaksissa. Askelkyykky tehoaa erityisen hyvin pakaroihin.

Variaatiot: ota mukaan käsipainot/kahvakuula ja yhdistä askelkyykkyyn erilaisia käsilihasliikkeitä. Voit myös kokeilla tehdä askelkyykkyä lisäämällä korokkeen (esim. step-penkin) etummaisen jalan alle astuessasi taaksepäin.



Tietoa kirjoittajasta

Yllapito





1 kommentti


  1. Sampo

    Askelkyykystä viimeisintä tietoa…
    http://www.ukkinstituutti.fi/filebank/657-Selka_kunnossa_-opas.pdf‎

    Katsokaapa sivua 9… älkääkä tuomitko, ennen kuin mietitte. Itse ainakin pysähdyin miettimään. Eli 90 asteen kulmat menneen talven lumia?



Sinun täytyy olla sisäänkirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.